Verslag eerste Atletics Champs in Reusel

Op zaterdag 9 mei reisde 21 pupillen af naar Reusel voor de eerste Athletics Champs van het seizoen.

De atletiekbaan in Reusel is gemaakt van gras, wat voor deze pupillen een hele ervaring was aangezien ze een rode atletiekbaan gewend waren. Het zonnetje scheen en het was niet te warm en niet te koud, waardoor iedereen er zin in had. Voor de wedstrijd werd er gezellig met de groep onder leiding van Rianne en Mirna ingelopen zodat iedereen klaar was om te beginnen.

20150512 atletics champs reusel1

rekoefeningen in het zonnetje

20150512 atletics champs reusel2

Lekker spelend inlopen in de speeltuin

De ochtend begon met de estafette van de A pupillen. Het team van AVV deed erg hun best en dat resulteerde in een goede vierde tijd. Daarna waren de B/C pupillen aan de beurt. De B en C pupillen, startte goed en hadden gelijk een voorsprong, deze gaven ze niet meer af wat resulteerde in een dikke eerste plek. De mini-pupillen zaten in een gemengd team met Eindhoven Atletiek en ook zij liepen een mooie estafette en eindigde op de zesde plek.

Na de estafettes begonnen de A pupillen aan hun meerkamp, welke bestond uit 60mH, Hoogspringen, Kogelstoten, Polsstokverspringen, Vortexwerpen en een duurloop van 6 min.

20150512 atletics champs reusel3

Fieke in actie bij het polsstokverspringen.

Bij de meisjes pupillen A deden Fieke, Robin en Sanne mee. Fieke stootte de kogel erg ver, wel 6m20 en behaalde met hoog een hoogte van 1m05. Ook Robin sprong over de grens van één meter met hoogspringen en liep in een goede 6 minutenloop een afstand van 1100 meter. Sanne liet weer eens zien dat ze een goede springer is en sprong 1m20 hoog en net geen vier meter (3m95) bij polsstokver. Kortom resultaten om trots op te zijn.

Bij de jongens pupillen A deden Galiso, Jasper, Joost, Tim en Willem mee. Galiso en Willem sprongen met hoogspringen allebei over de 1m15, erg knap. Waar Joost met de 6minuten loop een zeer goede afstand van 1325m neerzette, kort gevolgd door Jasper en Tim met 1275m. Bij het kogelstoten waren weer Willem en Galiso aan elkaar gewaagd, ze stootte beide de kogel naar 6m30. Een knappe prestatie was er bij het vortexwerpen nog voor Tim, hij gooide de vortex zo naar de 26m.

Al deze prestaties van de A-pupillen samen resulteerde in een mooie derde plek.

20150512 atletics champs reusel41

Joost onderweg naar zijn goede afstand van 1325m.

Ondertussen waren ook de B/C pupillen aan hun meerkamp bezig. Welke voor hun bestond uit 40m sprint en 40m horden, hurkhoogspringen, slingeren, vortexwerpen en een duurloop van 4 minuten.

Saskia en Lumen beide op weg tijdens de duurloop naar 750m.

Bij de mini-pupillen werd AVV vertegenwoordigd door Nienke van den Boomen, Sam, Saskia en Lumen. Sam was erg sterk en zette van alle B/C pupillen van AVV het allerhoogste puntentotaal neer, maar liefst 405 punten. Deze punten had hij mede door zijn goede vortexworp van 14m50 en zijn goede hurkhoog waar hij maar liefst 75cm haalde binnengesleept. Nienke B. had zich sterk verbeterd na de clubkampioenschappen indoor, en gooide de vortex nu zelf naar meer dan de dubbele afstand van toen; wel 9meter. Saskia houdt echt van lopen en dit konden we echt zien bij de duurloop waar zij in 4 minuten wel 750 meter liep en ook de sprint van 40m ging in een goede tijd van 8,9seconde. Lumen heeft dit jaar zich sterk verbeterd en had naast een sprong van 65cm bij hurkhoog ook een goede 750m afgelegd bij de duurloop.

20150512 atletics champs reusel51

Saskia en Lumen beide op weg tijdens de duurloop naar 750m.

Bij de B/C pupillen waren er van AVV vooral veel jongens aanwezig, en mooi was dat deze jongens samen met de B pupillen ook erg aan elkaar gewaagd waren. Dit zien we dan ook terug in de punten waar Matthijs en Bram allebei 317 punten binnen sleepte net achter Tijn met 322 punten en net voor Ruben en Niels, beide met 304 punten, Pieter had een puntentotaal van 390. Vooral het hordenlopen ging bij de jongens B en C erg goed. Ruben en Bram zette een tijd van 8,3s neer, Matthijs 8,2s, Niels en Tijn 8,1s en Pieter 8,0s. Het was net of er geen hekjes in de weg stonden.
Bij het hurkhoog sprong Pieter net niet over de grens van 1m maar moest het op 95cm houden. Bij de duurloop werd er door de AVV mannen ook goed gelopen, in 4 minuten zette Pieter, Niels, Tijn en Bram respectievelijk afstanden van 975m, 950m, 875m en 825m neer. Ruben en Matthijs liepen beide 800m in 4 minuten.

Bij de B pupillen deden naast jongens ook nog meiden mee, namelijk Nienke V. en Isa, en zo midden in de vakantie waren ze beide erg fit. Nienke V. gooide de vortex 12,50 meter en sprintte in een goede tijd van 9s naar de finish van de 40m. Ook liep ze de 4minuten loop een stuk beter dan het jaar ervoor, wel 700m. Isa sprong met hurkhoog zomaar 85cm, bijna hoger dan alle jongens, erg knap. Daarnaast liep ze ook in de 4minuten loop ook zomaar naar 875m.

De B/C pupillen beeindigde na al deze goede prestaties natuurlijk op de eerste plek.

Het was een leuke en gezelllige ochtend, nu weer lekker trainen en op naar de volgende competitie!

Mirna van Slooten

rekoefeningen in het zonnetje Normal 0 false false false NL X-NONE X-NONE