Info Pupillen Atletiek

Atletiek voor de jeugd een perfecte sport bij een kind in de groei

Atletiek vereniging Valkenswaard is een atletiek vereniging aan de Pastoor Heerkensdreef 8 in Valkenswaard. Een mooie atletiek baan in een groene omgeving.

Hier geven we Atletiek les voor onderandere Pupillen. Pupillen zijn kinderen van 6 jaar tot en met 11 jaar. Daarna wordt je een junior.

Gezellig sporten in een vereniging

Als je bij AVV komt atletieken gaat het om sport en lekker bewegen. Je krijgt 2 maal per week les ongeveer 1,5 uur per keer. We geven les op woensdag avond en zaterdag ochtend.
Kinderen zitten tegenwoordig veel. Daarom is het goed een sport te kiezen waar ze ook flink bewegen. Atletiek is een goede keuze voor kinderen omdat ze echt alle spiergroepen gebruiken. Ze oefenen coördinatie behendigheid. Niet zoals vroeger het standaard Hoog- Ver- springen, kogelstoten enz maar Atletiek is veel meer.

Kinderen wordt op een speelse manier training gegeven. Ze rennen en springen over de baan in spel vorm. De jongste krijgen veel spel vorm en de oudere kinderen krijgen wat meer eindoefeningen maar altijd met het doel kinderen veel te laten bewegen en plezier te laten hebben.

Sinds een aantal jaar wordt Atletiek voor pupillen in Team verband gegeven. Dit betekent dat wedstrijden met teams tegen elkaar wordt gedaan en ouders worden betrokken bij de wedstrijden. We noemen dit nu Atletics Champs. HIER kun je er alles over vinden bij de Atletiekunie.

AVV Vereniging

AVV is een vereniging. Dit betekent dat we niet alleen sport geven aan kinderen maar dat we veel meer activiteiten ontplooien. Een aantal zaken die elk jaar terug komen zijn:

• Pupillen kamp (weekeinde vol sport en lol)
  • Irrland (een maal per jaar proberen we met zijn allen naar Irrland te gaan een 20161016 AVV Pupillenkamp2016 Small
  • Sinterklaas
  • Atletics Champs (In deze regio strijd je met je team in 4 wedstrijden per jaar) Ouders doen mee en helpen de kinderen https://www.atletiekunie.nl/athletics-champs
  • Cross competitie, we doen met zijn allen 3 crossen in het winter seizoen. Je loopt als pupil een parcours van ongeveer 1 kilometer in het bos. http://www.atletiekregio14.nl/ kijk in het menu naar "Wedstrijden Runnersworld Kempische Crosscompetitie"

De Pupillen Kalender geeft een goed inzicht in alle komende evenementen voor de pupillen

Wedstrijden

Atletiek heeft het karakter van een individuele sport. Maar dat verandert. De trainingen zijn al in groepen en teams en het gaat vooral om samen met veel plezier te sporten. We verwachten dat je een paar wedstrijden per jaar mee doet zoals:

• Indoor Clubkampioenschappen
  • Een baan wedstrijd
  • Een indoor wedstrijd
  • Een cross wedstrijd

Fanatieke atletiekers kunnen zich inschrijven om veel wedstrijden te doen. Maar dit hoeft niet. Wij streven er naar dat kinderen wel trainen en af en toe een wedstrijd doen maar het is een eigen keuze.

Zomer en Winter

pupillengroep hindernis smalllAtletiek gaat vrijwel altijd door, als de zon schijnt maar ook als het regent of koud is en lekker vriest. Je kunt namelijk de training gewoon aanpassen naar de omstandigheden. In de zomer trainen we voornamelijk op de baan buiten.

In de winter trainen we op woensdag in een Gymzaal van de Weredi en op zaterdag hebben we een bos training. De bos training wordt in de bossen achter de atletiekbaan gehouden (Achter Harba Lorifa de bosherberg). We lopen dan gezamenlijk naar het bos en doen daar in de winter op lopen, springen en coördinatie geörienteerde atletiek traingen.  De kinderen nemen dan een flesje water mee en zijn 1,5 uur lekker aan het sporten in de buitenlucht, ook als het vriest :-).

Meedoen?

We kunnen voorstellen dat je niet gelijk weet of je het leuk vindt. Kom dan gewoon gerust eens langs en doe een paar keer mee. Hiervoor hebben we een GRATIS STRIPPENKAART.  Als je deze in vult kun je 6 keer gratis mee trainen binnen maximaal 4 weken. Vind je het leuk om te blijven dan kun je je als lid inschrijven. Bevalt het niet dan kijk je gewoon weer verder. Je moet het vooral eens voelen en doen om te weten hoe leuk samen sporten is.

Als je na een keer of 6 denkt dat lijkt me wel wat schrijf je dan in als lid via dit formulier.

De kosten

Voor de kosten hoef je het niet te laten, Atletiek is geen dure sport. De contributie vind je HIER op de site onder lidmaatschap.

Kleding

Je moet een paar goede loopschoenen hebben en sport kleren. Kleding kun je in de kantine krijgen. Hier kun je T-Shirts (geel AVV), Sweaters (blauw AVV), broekjes,  topjes enz. krijgen. Bestellen in de kantine. Prijzen van de clubkleding vind je HIER
Doe je aan wedstrijden mee dan moet je een geel T-shirt en een zwart broekje hebben. Kleding kun je bij de kantine krijgen.

Waar kun je clubkleding verder kopen?

• Regelmatig mailt John Robbe de SDO (“spikes dating online”) rond. Hier kun je kleding/schoeisel te koop aanbieden en ook tweedehands iets aanschaffen.

Kortom, kom gewoon een keertje langs met sportspullen aan en doe lekker mee. Stel je even voor aan de trainer en hij of zij vertelt je wat we gaan doen en hoe het werkt.

Hans ten Berge, Hans Klopping en Betteke Brom.

Een overzicht van alle pupillen trainers met foto vind je HIER.