Niveaus Loopgroepen 2019

Wil je recreantloper worden neem dan altijd eerst contact op met de introductiecommissie  

 

Groep 3.

In deze groep lopen enigszins gevorderde lopers en je kunt mee als je een looptempo hebt van minimaal 8 - 9 km / uur en dit ook een uur lang kunt volhouden. Op maandagavond is er een duurloop en op de woensdagavond een baantraining. Lopen en het werken aan een betere conditie is voor deze groep belangrijk maar ook het sociale aspect van het samen lopen speelt zeker een rol.

Groep 4.

In groep 4 hoor je qua niveau thuis wanneer je een tempo van 10 - 11 km / uur een uur lang kunt volhouden. Groep 4 werkt samen met groep 5/6 de warming up voor de training af. Na deze voorbereiding gaan de lopers van groep 4 in de training een tandje minder hard dan hun clubgenoten uit 5/6. Lopers uit groep 4 doen soms mee aan een wedstrijd of een halve marathon; in de training wordt hier in een aantal gevallen gezamenlijk naar toe gewerkt.

Groep 5/6.

 De combinatiegroep 5/6 bestaat uit lopers voor wie het presteren een belangrijke drijfveer is. De meeste atleten werken dan ook met een trainingsschema en trainen minimaal 3x / week. In een uurtje kunnen deze lopers 12 km of meer lopen. Regelmatig wordt er samen naar halve of hele marathons in binnen- en/of buitenland toegewerkt. Trainen voor een marathon betekent drie maanden lang intensief met lopen bezig zijn. Dit samen doen maakt voor velen de training een stuk makkelijker.

 

Bij AVV zijn er ook 2 senioren/masters groepen. Nadere informatie vind je hier.

Website ontwikkeld door 1Portal4You International