Sponsorcommissie

Wat is de kracht van sportsponsoring

Het verschil met een gift is dat er bij sponsoring een tegenprestatie wordt verwacht. De tegenprestatie die het meest gebruikt wordt is de vermelding van de naam van de geldschieter. Hierbij kun je denken aan de aanwezigheid van het logo of naam op shirts, reclameborden, programmaboekjes, advertentie etc. Ook is het mogelijk om uw logo te plaatsen op onze nieuwe website met eventueel een doorlink naar uw eigen website.

Sportsponsoring kan zowel de naamsbekendheid als het image van een bedrijf, product of merk verhogen. Het is belangrijk dat er een sponsorproject wordt gekozen dat past bij het bedrijf. Men dient dus na te gaan of er een link te vinden is tussen het bedrijf, product en service en de gesponsorde sport. Daarnaast is het ook erg van belang een bewuste keuze te maken tussen het sponsoren van een atleet, een gehele ploeg of een evenement. Voor AVV kunnen we 3 redenen bedenken waarom een bedrijf de vereniging zou sponseren, namelijk:

• Locale gebondenheid
  • Het aansluiten van de bedrijfsfilosofie en AVV
  • Media / publiciteit

Sponsor mogelijkheden

Een vereniging als AVV organiseert veel activiteiten voor haar leden en voor belangstellenden buiten de vereniging. Denk hierbij aan de wedstrijden als de Wedertcross, de avondwedstrijd voor junioren, de wedstrijd voor de senioren en de Valkenloop.

Om alle activiteiten te kunnen blijven organiseren en aan te bieden aan haar leden en belangstellenden, is veel geld nodig om wedstrijd- en trainingsmaterialen aan te schaffen en te onderhouden. Hierbij kan gedacht worden aan tijdwaarnemingssystemen, springfaciliteiten, materialen voor de technische nummers (discus, kogels speren ect.)

Ook ons eigen clubhuis heeft zijn investeringen nodig om de inrichting op peil te houden, onderhoud te plegen, goede kleed- en sanitaire voorzieningen te bieden.

De inkomsten die uit sponsoring worden gebruikt om alle activiteiten en investeringen te kunnen blijven doen en zo alle doelgroepen binnen en buiten de vereniging goede kwalitatieve sportmogelijkheden te bieden tegen een aantrekkelijk tarief.

Alle sponsormogelijkheden bij AVV staan in een boekje beschreven die wij graag met u willen doornemen. De hierin genoemde sponsormogelijkheden zijn standaard, uw specifieke bedrijfswensen kunnen in overleg worden ingepast. De uitingen zijn in twee categorieën verdeeld. Uiteraard zijn combinaties van sponsormogelijkheden die uw interesse hebben bespreekbaar.

Categorie I     zijn sponsormogelijkheden die aan de vereniging zijn gerelateerd.

Categorie II     zijn sponsormogelijkheden die aan evenementen, wedstrijden van de vereniging zijn gerelateerd.

Tevens zijn er mogelijkheden voor hoofdsponsorschap of subsponsorschap. Hier gaat het om combiaties van onderstaande sponsormogelijkheden (die per situatie besproken kunnen worden).

Doelstelling

De sponsorcommissie heeft als doelstelling om Atletiek Vereniging Valkenswaard meer financiële armslag te geven door het verwerven van inkomsten uit sponsorgelden. Deze geldstroom kan gebruikt worden voor extra activiteiten binnen de vereniging.
De taken daarbij bestaan naast het aantrekken van sponsoren (acquisitie) ook het in stand houden van sponsorrelaties (relatiemanagement) en inhoud geven aan sponsor overeenkomsten (uitvoering).

De sponsorcommissie treedt op bij verenigings- en evenemenentensponsoring zoals voor de “Valkenloop”. Daarnaast biedt de commissie ondersteuning bij projectmatige sponsoring. De uitvoerende kern van de commissie vergadert met een regelmatige frequentie.

Informatie

Als u geinteresseerd bent is sponsoring van onze vereniging, kunt u contact opnemen met de sponsorcommissie vie de email: sponsor@avv-atletiek.nl

Wij nemen dan zo spoedigmogelijk met u contact op voor het maken van een afspraak. Tijdens dit vrijblijvend gesprek willen wij graag uw wensen inventariseren en kijken naar de mogelijkheden die AVV u kan bieden.

Kijk ook op de sponsorpagina en zie wie AVV een warm hart toedraagt door onze vereniging te ondersteunen.

Met vriendelijke groet

John Robbe