67 Pupillen op de Vriendjes en Vriendinnetjesdag 9 April

Op woensdag 9 April mochten alle Pupillen een vriendje of vriendinnetje meenemen. Met maarliefst 67 Pupillen hebben we samen gesport.

Op deze heerlijke zonnige dag mochten alle pupillen vriendjes en vriendinnetjes mee nemen. Zo kunnen ze eindelijk eens laten zien wat atletiek is en kunnen ze dit ook eens samen met de vriendjes en vriendinnetjes doen. We hadden de hele groep in een keer en naast de 46 pupillen van AVV waren we nu met 67 in totaal dus een hele mooie 20140904 AVV Vrienddag Pupllen130
opkomst.

Warming up

De groep werd in twee groepen verdeeld en deze twee groepen weer in 4 sub groepjes. Met je groepje moest je vanaf je pilon naar het midden rennen en een speelkaart op halen. Wie het eerste 5 van de zelfde kleur had had gewonnen (Schoppen harten klaver of ruiten).

De Atletiek Onderdelen

We hebben drie stations gemaakt. Twee groepen gingen een Hurk Hoog parcours doen. Twee groepen een Horden cirquit  en de laatste twee groepen Vortex gooien voor punten en tennis ballen werpen in de discus bak.

Om de 15 minuten werd gewisseld van station en konden de pupillen weer kennis maken met een
ander onderdeel. Samen met je vriendjes of vriendinnetjes in een groepje.

Na 45 minuten was het tijd voor het Eindspel.

Het Eindspel20140904 AVV Vrienddag Pupllen310

Na de atletiek onderdelen sluiten we altijd met een eindspel af. Met een grote groep wordt dat al gauw een favoriet eindspel Nederland Belgie
Een kant van het veld is Belgie en een andere kant Nederland. Met het doen van allerlei opdrachten als "Oliebol, Manneke Pis, Jager, Soldaat,  Ballerina en nog veel meer is het de bedoeling dat je goed oplet wanneer er Belgie of Nederland wordt gezegd.

Afsluiting in de Kantine

We hebben met zijn allen afgesloten in de Kantine. Op deze feestelijke dag met zo veel kinderen willen we graag trakteren en we 20140904 AVV Vrienddag Pupllen240hebben de ouders een briefje meegegeven als het vriendje of vriendinnetje het leuk vind om 6 gratis lessen te krijgen. Inschrijven doe je HIER.

Zaterdag 12 April geen les maar wedstrijd

Mocht je gelijk zaterdag mee willen doen dan moet je je energie eventjes bewaren tot de woensdag erop (16 April). Zaterdag doen we namenlijk allemaal mee met de eerste wedstrijd van de Atletic Champs. We hebben 4 wedstrijden in het jaar van dit soort. Hoe het gaat kun je HIER zien. We doen dan met 6 teams mee en je strijd voor de hoogste punten met je team.

20140904 AVV Vrienddag Pupllen360

Hier onder vind je het formulier met uitleg over de 6 gratis proeflessen. Als je je briefje kwijt bent kun je altijd deze nog even uitprinten. In de brief die uitgedeeld was staat nog wel een klein foutje, de C pupillen en Mini's trainen niet tot 19:30 maar stoppen een kwartiertje eerder 19:15.

20140904 AVV Vrienddag Pupllen210

Kijk voor alle verdere informatie op de site onder PUPILLEN of klik HIER.

Hans ten Berge