WEDERT CROSS: RUUD VAN DE OETELAAR STERK OP EIGEN TERREIN

ruud van den oetelaarDankzij de vrijwilligers van Atletiek Vereniging Valkenswaard (AVV) was het mogelijk om de 8e crosswedstrijd in de Kempische Crosscompetitie te organiseren. Via het alternatief parcours dat in de bossen achter de atletiekbaan was uitgezet, was het Ruud van den Oetelaar (AVV) die de winst in de categorie Mannen Senioren behaalde, ruim een halve minuut voor Oscar Mulder van Eindhoven Atletiek (EA).

Om half zeven begonnen de vrijwilligers van AVV aan het uitzetten van het alternatief parcours. Dit omdat het bekende parcours rond de atletiekbaan en over de sportvelden van sportpark Den Dries te gevaarlijk was voor de atleten.

Een alternatief parcours dat in de smaak viel van de vele atleten die zich ondanks de kou, toch hadden ingeschreven.

Om tien uur begon de wedstrijd met de trimlopers over de afstanden van 3800, 5800, 7600 en 9500 meter. Daarna volgende mannen senioren voor hun afstand over 9400 meter. Ruud van den Oetelaar was vanaf de start tot aan de finish de koploper. In 32.02 min. versloeg hij de concurrenten Oscar Mulder en Sander Halin, beide atleten van EA. Zij werden 2e en 3e. Bij de mannen 45+ was het Ad Peeters die als eerste de eindstreep passeerde over 7600 meter in 26.43 min. 2e werd Theo Peeters (27.08) en 3e werd Egon Meuleman uit Uden in 28.20 min.

Bij de vrouwen korte cross was de 1e plaats voor Inge Sengers die met ruim 1 minuut voorspong over de finish kwam. Zij liet daarbij haar concurrenten Milou Beelen uit Maastricht en Carla van Dijk (EA) achter zich.

Bij de mannen korte cross was het strijd om het goud een lange tijd onbeslist. Uiteindelijk was het Michel van de Wall (Pegasus) uit Venlo die de sprint won. Pieter van Oirschot (GM) uit Best werd 2e, Jack van Avendonk (Attila) werd 3e.

Sophie Ramaekers (AVV) kwam uit in de categorie Meisjes Junioren B. Zij kon Anne Gibbels op het inmiddels gladde parcours niet bijhouden en werd 2e.

Bij de Jongens Junioren C deed Joran Robbe (AVV) goede zaken in het algemeen klassement. Door een sterke wedstrijd te lopen werd hij uiteindelijk 7e. Jeroen van de Wijdeven van Loopgroep Aart Stigt werd 1e in 11.08min.

Bij de Meisjes Junioren C was het podium zoals we de laatste wedstrijden waren gewend. Franca Somers (AVV) werd 1e voor Maud ter Bogt (GVAC ) 2e en Nina van der Pasch (GM) 3e.

Ook in de categorie Meisjes Junioren D was er goud voor Meike Hendriks (AVV). Rana van Ginneken (GM) behaalde het zilver en Louise Beuk (GVAC) behaald het brons.

Bij de allerkleinste atleten (JPC) deed Wessel de Hoog van AVV mee aan zijn eerste wedstrijd. Vol overgave moest hij nog de sprint aan met Robert Abernethy (EA) die 3e werd. Kevin Lavrijsen uit Reusel werd 1e.

Bij de meisjes pupillen B kon Mirte Janssens (AVV) de aansluiting met de koplopers niet behouden. Naomi van Opstal (EA) was beduidend de sterkste en werd 1e.

Bij de meisjes pupillen A was AVV goed vertegenwoordigd maar kon ook daar de winst niet pakken. Jiska Beuk (GVAC) was Jaimy Lavrijsen te snel af. Lavrijsen werd 2e voor Roos Ketting (AVV) die 3e werd. Mariek Mesman en Pien Hendriks, beide van AVV, moesten nog sprinten om de 4e plaats die uiteindelijk werd gewonnen door Mesman.

Bij de jongens pupillen A moest Jens Peeters (AVV) de atleten uit Veldhoven (GVAC) voor laten gaan en werd 3e. Sven Roosen werd 1e en clubgenoot Kjell Segers werd 2e.

De 9e crosswedstrijd van de Kempische Crosscompetitie wordt gehouden op zondag 4 maart bij Generaal Michaƫlis te Best.