Indoormeeting Gent

indoorhal gentOp 11 Januari vertrokken drie wedstrijdatleten van AVV richting het Belgische Gent om deel te nemen aan de VS indoormeeting. Voor Mark Westdijk en Niels Fiers betekende dit hun eerste wedstrijd op een officiƫle 200m indoorbaan, voor Sander Schutjes de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar.

Op de 60 meter kwamen alle AVV mannen in actie. Het spits werd afgebeten door Sander. Hij werd in een deelnemersveld van ruim 120 deelnemers 8e met een tijd van 7,14 seconden. Niels verbeterde ondanks een bijna val bij de start zijn persoonlijke record met drie tienden(!) naar 7,38s. Mark debuteerde met een nette tijd van 7.57s op de kortste sprintafstand.

Bij het verspringen plaatste Sander zich na drie sprongen nipt voor de finale, uiteindelijk bleek een afstand van 6,87m goed voor de 4e plaats. Hij bleef daarmee 16cm verwijderd van het Clubrecord van Andries Quirijns uit 1990.

Niels en Mark sloten de dag af met een 200m. Door de krappe bochten in een indoorhal is de topsnelheid erg moeilijk hoog te houden. Dat maakte de prestatie van de twee heren extra knap. Mark kwam met een tijd van 24,42s dicht bij zijn outdoor PR. Niels deed 24,5s over de ronde. Hij werd later gediskwalificeerd omdat hij buiten zijn baan zou hebben gelopen.

Al met al een mooie, leerzame eerste indoorwedstrijd van het jaar. Op naar de volgende in Apeldoorn op 25 januari!

(verslag: Sander Schutjes)

Uitslagen zijn hier te vinden: http://www.toastit-live.be/results/2014/jan/za11/WPdoc.txt