Records in een fris Veldhoven

silkehordencircuit14veldhovenDinsdagavond 15 april organiseerde GVAC te Veldhoven de eerste circuit 14 wedstrijd  van dit seizoen. Er stond redelijk wat wind, die in de loop van de avond gelukkig wat ging liggen. Verder was het aan de frisse kant. Geen ideale weersomstandigheden dus, zeker niet voor de sprint en voor de technische onderdelen.
Van AVV waren diverse atleten in Veldhoven aanwezig. Silke Peeters stond bij het eerste looponderdeel aan de start: de 80 mH voor meisjes junioren C. Ze werd tweede in 14.45 sec. , nog wel ruim boven haar persoonlijk record (pr), maar wel voor het eerst met 8-pas naar de eerste horde. Op de foto links, gemaakt door Thijs van Niekerk, is Silke de atlete tweede van rechts. Silke deed ook mee aan het verspringen. Ze won het onderdeel met een afstand van 4.37 m. In Tilburg eind maart sprong ze een halve meter verder, maar toen was het ook een stuk warmer.

Bij de meisjes junioren A won AVV-atlete Mirna van Slooten het hinkstapspringen met een afstand van 10.29m.  Deze afstand was nog niet zo ver als haar pr (10.97 m indoor), maar is wel een nieuw circuit 14 record.

Niels Fiers en Mark Westdijk startten op de 100 m. Mark was de snelste bij de jongens junioren A (11.94 sec.), Niels werd derde bij de mannen senioren in 11.95 sec. .Helemaal tevreden waren ze niet, maar zoals gezegd waren het geen ideale sprintomstandigheden.

Junior D Jens Peeters ging naar Veldhoven om zijn pr op de 1000 m aan te scherpen en dat lukte. Zijn eindtijd was 3.06.08 min. ,ruim 16 seconden sneller dan zijn tijd van vorig jaar. Op de  loopnummers zijn de series  bij circuit 14 gemengd (leeftijd, geslacht), alles wordt ingedeeld op tijd. Zo kan het dat mannen senior Jos van Vliet van AVV in dezelfde serie liep als Jens. Ook Jos liep een pr: 2.55.31 min. Andere  AVV-ers op de 1000 m waren senior Bart van Oekel (3.10.50 min.) en JB Geert Dekker (3.19.87 min.).

Er waren ook 2 masters van AVV aanwezig. Jan Verhoeven (M55) startte op de 100 m (15.13 sec.) en op de 1000 m (3.32.02 min.). Ad Peeters (M45) was actief op het laatste loopnummer van de avond, de 5000 m. Helaas zijn de uitslagen van die wedstrijd op dit moment nog niet beschikbaar. Ad liep ongeveer 17.39 min, geen supertijd, maar Ad is dan ook nog niet geheel hersteld van zijn in het crossseizoen opgelopen klachten.

De (al wel bekende) uitslagen van deze wedstrijd zijn te vinden op http://www.circuit14.nl/images/pdf/20140415veldhoven.pdf.