Crossseizoen nu echt voorbij: Karpencross 2014

riannekarpen2014Op zondag 9 maart werd door Eindhoven Atletiek de laatste cross van de Kempische Crosscompetitie georganiseerd. De competitie bestond in totaal uit 9 crossen bij 9 verschillende atletiekverenigingen in de regio. Het parcours van afgelopen zondag bevond zich op en rondom het terrein van de atletiekbaan. Er zaten wat heuveltjes,  verspringbakken en kogelstootsectoren in het grasparcours. De omstandigheden waren zomers, een strak blauwe lucht en een temperatuur van maar liefst 21°C.

Van AVV waren diverse atleten aanwezig, als deelnemer of als supporter. Bij de senioren waren twee AVV-ers actief: Rianne van Slooten en Jos van Vliet. Beide startten op de korte cross (3065 m). Rianne finishte bij de vrouwen op plaats 8, Jos werd bij de mannen 15e. Alle door Rianne bij de competitie gelopen crossen waren goed voor een derde plaats in het eindklassement, met bijbehorende bloemen en envelop (zie foto links).

Bij de meisjes junioren B stond Franca Somers aan de start  voor een wedstrijd over 3600 m.  Franca werd derde achter Maud ter Bogt van GVAC. De nummer 1 was voor beide atletes buiten bereik; Michelle Musumeci van Cifla lag ruim 1 minuut voor op Maud.  De door Franca bij de competitie verzamelde punten waren goed voor een tweede plaats in het eindklassement  en een mooie beker (zie onderstaande foto).francakrapen2014

Bij de jongens junioren D stonden voor AVV Onno Hoogeveen en Jens Peeters aan de start voor een cross over 1730 m. Jens, leider in het tussenklassement, nam vanaf de start ontspannen de leiding, op de hielen gezeten door 2 jongens van Seven Hills Running. Niet ver voor de finish deed één van hen een poging Jens in te halen. Jens werd op tijd wakker, hij kwam met 2 tellen voorsprong als eerste over de finish. Ook Onno had een goede start en hij liep goed door, dit leverde hem een 7e plaats op. Jens ging met een beker voor de eerste plaats in het eindklassement naar huis. Onno werd niet alleen bij de cross 7e, dat was ook zijn eindklassering in de competitie. Op onderstaande foto Onno (links) en Jens op een zonovergoten atletiekbaan.
 jensonnokarpen2014

Ook van de pupillengroep waren er crossers aanwezig. Zowel de pupillen B als de pupillen C liepen een afstand van 900 m. Bij de jongens pupillen B ging Wessel de Hoog lange tijd aan de leiding. Niet ver voor de finish werd hij door 2 jongens ingehaald. De winnaar, Vic Kant uit België finishte 1 tel voor de nummer 2 , Tim Kees van GM, en die zat weer 1 tel voor AVV-er Wessel (eindtijd 3.34 min.). Een spannende race dus. Ook AVV-er Quinten Derks liep een prima cross (7e).  In het eindklassement een derde plaats voor Wessel. Quinten werd vierde. Bij de jongens pupillen C stonden 3 AVV-ers aan de start. Kay Brom,  Pieter Blankers en mini Rick Brom. Kay finishte op plaats 6, met clubgenoot Pieter 5 seconden daarachter. Rick kwam in de wedstrijd als 15e jongen over de finish, van de mini’s was hij de snelste. In het eindklassement was er een derde plaats voor Pieter en een vierde voor Kay. Bij de meisjes pupillen C was er een 9e plaats voor Zoë Peels.  Zoë had last van haar voet, gelukkig had ze in het begin van het crossseizoen zoveel punten verzameld dat ze hiervoor in Eindhoven beloond werd met een beker voor de tweede plaats in het eindklassement. Hieronder nog 2 foto's gemaakt door Peter Kramer (meer foto's te vinden op www.crosscompetitie.nl).

Hieronder de start van de pupillen B:

startjpb

En de start van de pupillen C:
startpupc