Indoors en cross laatste weekend februari

In het weekend van 22 en 23 februari waren AVV-ers op verschillende locaties actief, zowel in- als outdoor. Master Hans Peeters nam zaterdag 22 februari deel aan de 9e Aalsterse Indoormeeting in de topsporthal in Gent. Hij startte daar op de 1000 m, op jacht naar het Nederlands record bij de mannen masters 55+, dat staat op 3.08.64 min. In december vorig jaar liep Hans al een clubrecord (3.11.98 min.), nu wilde hij dus sneller. Tot 900 m lag Hans nog op het schema van het Nederlands record, hij kon het helaas niet afmaken. De tijd van Hans was 3.11.12 min., geen Nederlands record, maar wel weer een nieuw clubrecord!
De uitslagen zijn (t.z.t.) te vinden op
www.eendrachtaalst.be (Hans startte in de 4e serie jun/sen/mas 1000 m).

Ook Sander Schutjes was indoor actief, en wel op het NK indoor voor senioren in Apeldoorn. Sander startte zaterdag op de 60 m. Met een tijd van 7.07 sec. wist Sander zich te plaatsen voor de halve finale. Ook in de halve finale was de tijd van Sander 7.07 sec. Dit was niet genoeg voor de finale, daar was een tijd onder de 7 sec. voor nodig. De tijd van Sander, elektronisch geklokt, is niet veel boven het clubrecord van Joseph van Beek, gelopen in 1977 in Zwolle: 6.8 (handtijd). Elektronisch gezien staat het clubrecord op 7.04 sec. (handtijd + 0,24 sec.). De complete uitslagen van het NK zijn te vinden via
www.nkindoor.nl.

mirtepupjoemann2014Voor de buitensporters onder ons was daar de Joe Mann bosloop, georganiseerd door GM te Best (onderdeel van de Kempische crosscompetitie). Van AVV waren meerdere crossers aanwezig. Bij de meisjes junioren B liep Franca Somers een cross van 3000 m. Ze behaalde een derde plaats, na Maud ter Bogt en Eveline Saalberg van GVAC. Seniore Rianne van Slooten koos voor de vrouwen korte cross (2140 m verdeeld over 2 rondes). Rianne werd 7e in haar categorie. De vrouwen korte cross startte tegelijk met de meisjes junioren C en de jongens junioren D. Bij de jongens D stonden 2 AVV-ers aan de start: Onno Hoogeveen en Jens Peeters. Voor Jens was er dit keer bij de jongens D helaas geen tegenstand van buiten de regio, Jens werd onbedreigd eerste (foto onder v.l.n.r.: Kjell Segers GVAC, Jens Peeters AVV en Tom van Schijndel GM). Onno kwam als zesde bij de jongens D over de finish.
Behalve senioren en junioren waren er ook AVV-pupillen aanwezig. Bij de jongens pupillen C een vierde plaats voor Pieter Blankers, hij was net geen derde. Wessel de Hoog en Quinten Derks behaalden het podium bij de jongens pupillen B (respectievelijk tweede en derde met 1 tel verschil). In deze categorie een negende plaats voor Mick van Gogh. Bij de meisjes pupillen A een tweede plaats voor Mirte Janssens, op slechts 2 seconden van de winnares, Romy Lavrijsen van DES (zie foto links, gemaakt door Peter Kramer).
De complete uitslagen en t.z.t. foto’s zijn te vinden op
www.crosscompetitie.nl.jenspodiumbest2014