AVV-ers aan de start bij Warandeloop

warandeloopad2013Het weekend van 23 en 24 november was het weekend van de Tilburgse Warandeloop, de eerste cross van het Nationale Crosscircuit. Voor de oudere categorieën (vanaf B-junior) is deze crosswedstrijd het Nationale Crosskampioenschap, voor de jongere categorieën is het een mooie cross om te kijken hoe je het doet ten opzichte van crossers uit heel Nederland (en enkele uit België). Er was volop sfeer op het wedstrijdterrein: tenten met muziek, trommelaars bij het parcours, muziek uit de speakers. En alles was strak en goed georganiseerd. Ook was het prettig dat de startlijn lekker breed was.
Op zaterdag waren de wedstrijden voor pupillen, junioren C en D en masters.  AVV-er Ad Peeters (foto links) startte bij de mannen masters (M45). Hij liep in een race samen met de M35 en M40. De wedstrijd ging over 7500 m. Ad kwam als twintigste over de finish, een prestatie waar hij niet helemaal tevreden mee was. Maar het verschil tussen plaats 12 en 20 was zeg maar het verschil tussen het hebben was een heel goede dag en een iets mindere.  Wie wel een goede dag had was AVV-D junior Jens Peeters. Hij liep samen met clubgenoot Onno Hoogeveen bij de jongens D tweedejaars. De cross was relatief kort (1700 m, verdeeld over 3 rondjes). In een veld van 43 jongens kwam Jens als twaalfde over de streep. Onno werd na een gedegen race 27e. Goed gedaan in zo’n sterk veld. Op onderstaande foto loopt Jens helemaal links (nr. 1689). Onno startte ook aan die kant, maar is niet zichtbaar op de foto.
warandeloopjens12013 1251
Bij de jongens junioren C eerstejaars ook twee deelnemers van AVV: Jan Smets en Lars Klokgieters. Hieronder de start van hun race.

warandelooplars12013 1841

De atleten liepen 2800 m. In het crossgeweld kwam Jan als 31e over de finish, na in zijn eindsprint te hebben laten zien dat hij nog steeds heel veel snelheid heeft (Jan behoorde afgelopen zomerseizoen bij de beste sprinters van Nederland). Dan is een cross lopen weer iets anders. Lars had zijn race goed ingedeeld. In een strak tempo bereikte hij als 34e de eindstreep. Wil je meer weten over de Warandeloop, kijk dan op www.warandeloop.nl. Er staan van elke deelnemer ook filmpjes van de finish op die site. Bovenstaande foto’s van de junioren zijn gemaakt door Niels Jacobs (www.arthletics.nl). De foto van Ad is gemaakt door Kees Snepvangers.