Wisseling van de wacht

DSC00643Na 10 jaar Records & Prestaties is het tijd geworden het stokje aan iemand anders over te geven.
Het doet mij veel plezier dat ik Jo van Ham bereid heb gevonden het verwerken van de uitslagen en het bijhouden van records en prestaties van mij over te nemen.
De website 'Records & Prestaties' blijft nog in de lucht zolang dat nodig. Tzt is de info op de website van AVV te vinden.
Ik bedank de atleten die mij al die jaren hun uitslagen (en die van anderen) stuurden.
En Jo wens ik heel veel succes met zijn nieuwe 'baan'.

Emmy Tooten

Emmy Tooten: Bedankt

Vrijdag avond, 31 mei. Was het nou 19.30 of 20.30 uur dat ik had afgesproken met Emmy Tooten. Gegraven in mijn geheugen en op goed geluk drukte ik om 19.37 uur op de deurbel. Emmy deed open en ik werd gevraagd om binnen te treden. Wat ongemakkelijk want ik had mijn hadden vol. Ik was bij haar op bezoek om haar namens AVV te bedanken voor het vele werk dat zij heeft gedaan voor de vereniging. Na het overhandigen van een mooie bos bloemen en een cadeaubon, werd ik uitgenodigd om te gaan zitten. Koffie met een koekje kreeg ik aangeboden en al snel begon Emmy te vertellen. Je kreeg er geen woord meer tussen. Snel hem ik mijn notitieboekje erbij gepakt om toch een aantal dingen op te schrijven over het vrijwilligerswerk van Emmy bij AVV. Emmy, de vrouw van Sjef Tooten en moeder van drie dochters, kwam met de atletiek in aanraking omdat haar dochters in 1983 bij A.V.V. kwamen. En als ouder kom je vaak kijken naar je kinderen en bewonder je de sportactiviteit en prestaties. En als je maar vaak je gezicht laat zien dan herkennen de mensen je en kom je in aanraking met het vrijwilligers werk. Zo is het ook gegaan bij Emmy. Zo wist zij mij te vertellen dat zij in 1985 lid is geworden van AVV (om precies te zijn 1 september 1985). Lid geworden omdat zij en haar man werden gevraagd om in het bestuur te komen. Sjef heeft de boot afgehouden maar Emmy heeft toen ja gezegd. 1 jaar later hebben zij beiden wel de jury cursus gevolgd. Sjef kreeg er nu ook zin in en is een cursus microfonist gaan volgen. Later is hij bij de WOC gekomen. In 1987 toen de secretaris Kees Hendriks stopte heeft Emmy de leden administratie over genomen. U moet zich voorstellen dat in die tijd het ledenbestand nog was geschreven in een Basic-computerprogramma met 3 cassettes. Tegenwoordig is het allemaal anders. Tot 2008 heeft zij de ledenadministratie gedaan en werd het geheel overgedragen aan Rene Engbers en Karoline Bakker. Toen in 2003 haar dochter Inge thuis kwam met het verhaal dat Harry van de Heuvel had verteld dat Henk Peters ging stoppen me het bijhouden van de records, was het Emmy die opstond en zei: “Dat vind ik wel leuk om te doen”. En zo heeft zij dit opgepakt, ook omdat zij van administratief handelen houdt. Toen Wij 1½ jaar geleden begonnen met de vernieuwing van de website en haar vroegen hoe het nu zat met de database van de records dat zij op haar eigen server had staan, heeft zij te kennen gegeven te willen stoppen met haar taak, mits er een opvolger was. Want zoals zij zegt: “Als er niemand is die het met plezier wil overnemen en ik zou stoppen, dan komt het nooit meer terug”. Gelukkig hebben wij iemand gevonden die nu de zaken vanaf 1 april van haar heeft overgenomen, namelijk Jo van Ham.

Emmy, nogmaals wil ik namens het bestuur van A.V.V. en al haar leden bedanken voor de vele jaren dat jij je hebt ingezet voor onze vereniging, maar vooral voor onze atleten door het bijhouden van hun records en de clubrecords..

John Robbe

Vz AVV