Heb je een kind dat houdt van lekker rennen?

Dan is de kempische cross competitie iets voor jou!

Atletiek in de winter gaat natuurlijk gewoon door. We werken dan vooral aan de conditie van de kinderen. Een van de onderdelen in het atletiek is het “Crossen”.

LogoCross

In onze regio worden de cross kampioenschappen georganiseerd door de “Kempische Cross competitie”. https://www.atletiekregio14.nl/ -> kies Kempische Crosscompetitie.

Wat betekent crossen voor pupillen?

Een Cross is een loop wedstrijd door een atletiek vereniging georganiseerd. Het betekent voor de pupillen een uitgezet parcours van 800 meter tot 1,5 kilometer vaak in het bos of op een afgesloten terrein. De pupillen lopen meestal na 12 uur op een zondag.

Pupillen starten met de eigen categorie (C en Mini, B en A) ( Bambi’s doen nog niet mee). De tijd wordt aan het einde van het parcours vastgelegd. Meestal krijg je een medaille of een aandenken per cross.
AVV wil gezamenlijk met alle pupillen meedoen aan twee wedstrijden. Maar je kunt natuurlijk ook met alle crossen mee doen. Dan kun je ook kampioen worden van de hele cross competitie in je categorie.

Voorwaarde om in aanmerking voor het klassement te komen is dat je minimaal 6 van de 8 crossen mee doet en zeker de laatste cross mee doet.

Puntentelling:

In elke categorie worden punten toegekend. De eerste pupil die finisht van een categorie (A, B, C) krijgt 50 punten. De volgende pupil die over de finish komt krijgt 45, 40, 38, 36, 34, 32, 30, 29, 28, 27 punten enzovoorts. Iedereen die finisht, krijgt in ieder geval minimaal één punt. Wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft, is winnaar van de competitie in zijn/haar categorie.
Voor het eindklassement van de competitie worden van een deelnemer de 2 slechtste resultaten geschrapt, de punten behaald in de laatste wedstrijd tellen echter altijd mee.
Je kunt je totaal score in het klassement vinden op https://uitslagen.nl/ en

Kosten

De kosten van een inschrijving is gemiddeld tussen de 3 € en 5 €. Voorinschrijven is iets goedkoper, na inschrijving kan op de dag zelf nog en is iets duurder.

Inschrijven

Inschrijven gaat iets anders dan de reguliere wedstrijden. Je moet zelf individueel inschrijven.
Dat doe je via https://inschrijven.nl . Zoek de cross op met onderstaande naam en schrijf in.

Vul alle gegevens in, je loopt voor vereniging AVV en je moet je categorie invullen en je licentie nummer als je die al hebt. Heb je nog geen licentie nummer vul dan een 0 in.

HIER vind je alle cross informatie:

Wedstrijden Runnersworld Kempische Cross Competitie

• 11 nov 2018, Veldhoven, Witvencross
  • 25 nov 2018, Sint-Oedenrode, Driedorpencross
  • 16 dec 2018, Reusel, l’Avant Sylvestrecross
  • 30 dec 2018, Oirschot, Auwjaorscross
  • 20 jan 2019, Eersel, Dieprijtcross
  • 27 jan 2019, Best, Joe Mann Bosloop
  • 10 feb 2019, Valkenswaard, Wedertcross
  • 17 feb 2019, Eindhoven, Karpencross

De twee vet gedrukte crossen doen we als AVV met iedereen mee. Het hoort bij de atletiek en je moet ook een keer een cross gelopen hebben.

Begeleiding

Je doet individueel mee met de crossen. Meestal is er wel een groepje van AVV die je wat kan begeleiden of een gezamenlijke warming up kan doen maar dit is niet standaard. AVV organiseert dit alleen voor de vetgedrukte crossen hierboven. (16 december en 10 februari). De overige crossen doe je dus op eigen initiatief.

Categorie en licentie numer

Nog niet iedereen heeft een licentie nummer. Als je lid wordt je licentie nummer aangevraagd bij de Atletiek Unie. Het kan wel een of twee maanden duren voor je licentie nummer bekend is. Via de mail krijg je je licentie nummer toegestuurd als die bij ons al bekent is.