Jens bij de Nationale CD-meerkampen

groepsfotonadine
In het weekend van 20 en 21 september organiseerde atletiekvereniging Attila in Tilburg de Nationale Meerkampen voor C- en D-junioren. Op basis van zijn bij de Kermismeerkampen in Best behaalde puntentotaal (3796) mocht D-junior Jens Peeters meedoen op de zevenkamp. In totaal konden per categorie 24 atleten deelnemen.  De weersomstandigheden waren goed; een temperatuur rond de 20°C, redelijk wat zon, maar wel af en toe wind tegen.
De eerste dag stonden voor de D-junioren de 80 meter, verspringen en speerwerpen op het programma. Jens werd bij de sprint verrast door de starter, hij schoot ze erg snel weg. Toch nog  11.24 sec. Bij het verspringen maakt Jens normaal gesproken in zijn laatste poging alles goed. Dat gebeurde dit keer niet, hij moest genoegen nemen met een afstand van 4.29 meter. Gelukkig daarna een persoonlijk record (pr) met speer (31.55 m), zodat Jens de dag afsloot met net iets meer punten dan op zijn eerste dag in Best (10 punten). Op zaterdag was er aan het eind van de middag een fotoshoot met Nadine Broersen (o.a. wereldindoorkampioen op de meerkamp). Op bovenstaande foto staat een gedeelte van de D-junioren jongens op de foto met Nadine (Jens zit links op de mat).
De tweede dag begon met de 80 meter horden. Om zich niet weer door de starter te laten verrassen deed Jens eerst nog wat proefstartjes. In zijn serie was hij goed weg, na de achtste horde zakte Jens door zijn been, gelukkig bleef hij wel overeind. Op kracht bereikte hij de finish in 13.38 sec. Bij het hoogspringen evenaarde Jens zijn pr (1.40 m), bij het kogelstoten bleef hij er iets onder (8.43 m). Met nog één onderdeel, de 1000 m, te gaan lag Jens dus iets achter op zijn pr-schema. Hij stond wel twaalfde in het tussenklassement, zodat hij in de serie met de meerkamptoppers mocht starten. Daar was de uiteindelijke nummer 3 (Sven Roosen van Eindhoven Atletiek) ook blij mee. Sven moest nog wat punten goed maken op Phil Pols van Atledo om op het podium te komen. Bij eerdere meerkampen had Sven een goede 1000 meter gelopen door achter Jens aan te gaan, dus dat was dit keer ook het plan. Na de start ging Jens meteen aan kop, met daarachter Sven. Echter, het tempo lag dit keer beduidend hoger. Jens wilde zijn serie winnen en misschien ook wel voor het eerst onder de 3 minuten lopen. Na 600 meter kon Sven het tempo niet meer volgen. Jens kwam op de 800 meter door in ongeveer  2.23 min, hij kon het tempo vasthouden en finishte in 2.58.52 min. Een mooi nieuw pr en ook genoeg punten om een meerkamp pr te scoren (3820 punten), en een tiende plaats in het eindklassement.

Het podium bij de jongens junioren D:
1. Antonny Ediagbonya (Ciko ’66): 4629 punten (o.a. 1.70 m hoog)
2.Benjamin Coolen (Haag Atletiek): 4570 punten (o.a. 13.82 m kogel)
3. Sven Roosen (Eindhoven Atletiek): 4412 punten (o.a. 12.34 sec. 80 m horden en 10.39 sec. 80 m)

De volledige uitslagen zijn hier te vinden: