Baanwedstrijd AVON Heerlen

avon2014

Op 24 augustus, de laatste dag van de zomervakantie, reisden 3 AVV-atleten af naar het zuiden om deel te nemen aan een baanwedstrijd in Heerlen. De wedstrijd voor pupillen en CD-junioren werd georganiseerd door AVON (atletiekvereniging Oranje-Nassau).  Kirsten Peeters deed bij de A-pupillen een 4-kamp (60 m, kogel, hoog en ver). Haar eindtotaal van 1739 punten was goed voor een vijfde plaats. Op de onderdelen 60 m (10.0 sec.), kogel (6.49 m) en ver (3.64 m) scoorde Kirsten een persoonlijk record (pr).

D-junior Jens Peeters koos voor de onderdelen speer, 80 m, ver en 600 m. Drie maal een tweede plaats:  met speer (27.88 m), op de 80 m (11.1 sec.) en op ver (4.56 m). Aan het eind van de middag stond de 600 m op het programma. Het was één van de laatste kansen om nog een keer zijn clubrecord op deze afstand (1.40.77 min.) te verbeteren. Er stonden 8 D junioren jongens aan de start. Jens ging meteen aan kop en dat bleef zo. De laatste 100 m sprintte hij tegen de klok; de eindtijd van Jens was 1.39.1 min. een nieuw clubrecord.
Weliswaar stonden er op de 800 m van C-junior Lorens Niehof maar 3 deelnemers aan de start, het wedstrijdverloop tussen de atleten onderling was best spannend. Daan van de Mortel van LGD ging er als een haas van door, hij kwam na 1 ronde net boven 1 minuut door. Lorens met vlak daarachter Daan Lutgens van AVON startten behoudender. De atleet van LGD kon zijn straffe tempo niet volhouden, 250 m voor de finish kwam de AVON-junior achter de rug van Lorens vandaan, om uiteindelijk als eerste te eindigen (2.16.9 min.). De tijd van de nummer 2  was 2.18.4. Lorens werd derde in een nieuw pr van 2.22.5 min. Een mooie generale repetitie voor de C-spelen van volgend weekend.  Lorens had eerder op de dag ook nog een 100 m gesprint. Zijn tijd hierop was 13.5 sec.

Op bovenstaande foto van links naar rechts: Kirsten, Jens, Lorens bij de ingang van de atletiekbaan.

De volledige uitslagen van deze wedstrijden zijn hier te vinden: http://www.atletiek.nu/wedstrijd/uitslagen/143/