11 Mei Opleiding tot Assistent jury lid/ Teambegeleider en Hoofd jury lid

Op Woensdag 11 Mei 18:00 uur start bij AVV de cursus Assistent jury lid/ Teambegeleider. Maar er is ook mogelijkheid voor de opleiding tot Hoof dury lid.

Als vereniging moeten we tijdens de wedstrijden ook jury leden leveren. Tijdens de ouderochtend is hier uitvoerig bij stil gestaan en hebben een aantal ouders van de pupillen zich enthousiast aangemeld voor de Jurycursus Assistend jury lid / Team begeleider.

Deze cursus gaat nu bij AVV gegeven worden op bovenstaande datum door Bart Raijmakers. Er zijn nog plaatsen open voor deze cursus. Denk je ik wil als ik toch bij de wedstrijden ben met mijn kinderen ook het officiele papiertje hebben als jury lid dan is dit een makkelijke instap. Doe mij wij als trainers zijn super blij met deze hulp.

Wil je ook nog mee doen meld je snel aan bij B.Raijmakers@spyrlo.nl.20160415CursusJuryAtleticsChamps

De nieuwe opzet van deze pupillenwedstrijden gaat uit van een hogere intensiteit in een veel korter tijdsbestek: veel meer atletiek in maximaal drie uur. Daarbij worden nieuwe en uitdagende wedstrijdvormen geïntroduceerd en nieuwe materialen gebruikt. Bovendien worden de wedstrijden in teamverband uitgevoerd en dat verhoogt de spanning en het gezamenlijke plezier. Ouders die voorheen lange tijd langs de kant van de baan stonden te wachten, krijgen een actieve rol in de begeleiding en de jurering bij deze nieuwe wedstrijdvorm.

Opleiding tot Assistent jury lid / Teambegeleider en Hoofd jury lid
De interne cursus Assistent jury lid / Teambegeleider gecombineerd met Hoofd jury lid is een korte cursus van 4 weken waarin zelfstudie opdrachten worden gedaan. De cursus eindigt met één bijeenkomst waar de uitwerkingen van de opdrachten in een actieve workshop aan de orde komen. Verenigingen kunnen de cursus zelf geven op de eigen accommodatie. De cursus heeft tot doel mensen op te leiden die tijdens de Athletics Champs wedstrijden kunnen assisteren.

Doelgroep
Geïnteresseerden vanuit eigen vereniging (geen minimum aantal vereist). De cursisten hebben bij voorkeur affiniteit met pupillen. In samenwerking met andere verenigingen kan natuurlijk ook een cursus worden georganiseerd met geïnteresseerden uit die verenigingen.

Instroomeisen
Er zijn geen specifieke instroomeisen. Als Atletiekunie adviseren we dat cursisten worden tenminste 15 jaar oud zijn. Daarnaast verdient het aanbeveling een Athletics Champs wedstrijd bezocht te hebben.

Opzet
• zelfstudie opdrachten gedurende een periode van vier weken.
• één bijeenkomst van 1,5 uur voor Assistent jury lid / Teambegeleider
• één bijeenkomst van 2,5 uur voor Hoofd jury lid (dit is de bovenstaande 1,5 uur + 1 uur extra)
Let op: het betreft 1 bijeenkomst waar zowel Assistent jury lid / Teambegeleider als Hoofd jury lid aanwezig zijn. Na 1,5 uur zijn de Assistent jury lid / Teambegeleider klaar. Het Hoofd jury lid gaat dan nog 1 uur door.

Tijdpad en studielast
De geadviseerde doorlooptijd voor de cursus is vier weken. De studielast voor Assistent jury lid / Teambegeleider is 2 uur zelfstudie en 1,5 uur bijeenkomst. De studielast voor Hoofd jury lid is 4 uur zelfstudie en 2,5 uur bijeenkomst.

Sportpark den Dries Kantine en Veld
Pastoor Heerkensdreef 8
5552 BG Valkenswaard

Afsluiting
Aan de cursus Assistent jury lid / Teambegeleider en Hoofd jury lid is geen portfolio-eis, toets of examen verbonden.