Rik van den Berg en Noor van de Wall clubkampioenen cross

Op zondag 14 februari 2016 werden de clubkampioenschappen cross gehouden, en ook hier stonden er weer 4 D-junioren aan de start: Rik van den Berg, Noor van de Wall, Kylie Welte en Gaby Welte. Allen gingen ze over een afstand van 1560m de strijd aan om de titel clubkampioen cross te mogen dragen.

Rik mocht de spits afbijten bij de jongens junioren D. Het doel was om de hele wedstrijd te lopen en niet te gaan wandelen. Rik had bij de doorkomst van het eerste rondje een heel groot aanmoedigingsteam voor hem klaarstaan,die hem hard de tweede ronde in hebben geschreeuwd. Na te zijn gefinisht bleek dat Rik zijn doel had behaald en zelfs ruim binnen de tijd gefinisht was. Hij zette een mooie tijd neer van 9.17 minuten. Na deze prestatie mocht Rik zich dan ook clubkampioen noemen!

Na Rik waren het de drie dames die gingen strijden om de titel bij de meisjes junioren D. Bij de dames was het een spannende strijd. Na de doorkomst van de eerste ronde lag Noor aan kop, gevolgd door Gaby en Kylie. Hier kwam na nog eens 570 meter verandering in; Gaby had Noor ingehaald en had de koppositie van haar overgenomen. Kylie had een klein gat tussen haar twee concurrenten laten vallen. Hier wist ze zich goed van te herstellen, want in het laatste stuk wist ze nog 2 atleten in te halen waardoor het gat met Gaby en Noor bijna gedicht werd. Gaby wist de koppositie tot net voor de finish te behouden, Noor had een eindsprint ingezet waar een totaal uitgeputte Gaby geen weerstand aan kon bieden. Hierdoor werd Noor clubkampioen, gevolgd door Gaby en op een paar seconde door Kylie. Noor finishte in een tijd van 7:40 minuten, Gaby in 7:41 minuten en Kylie in 7:44 minuten. Achteraf voelde Gaby zich nog wel een beetje schuldig dat ze niet tegelijk met Kylie was gefinisht, zoals afgesproken, maar over 2 jaar kan er weer een nieuwe poging worden gewaagd!

Rik Wedertcross       Wedertcross D junioren

Links: Rik in actie bij de Wedertcross. Rechts: Gaby (voorop), Kylie en Noor in actie