Noor van de Wall en Rik van de Berg clubkampioen bij de D-junioren

Op 23 januari vonden er weer de clubkampioenschappen indoor plaats in Veldhoven. Dit jaar stonden er 4 fanatieke D-junioren aan de start; Rik van den Berg, Noor van de Wall, Robin Thijs en Mackenzie Hekkens. Allemaal D eerstejaars, dus spannend was het natuurlijk wel!

De dames beten de spits af met het hoogspringen. De trainster legde last minute nog even uit hoe een hogspringaanloop uitgezet moest worden, en na dat dit voor alle drie de dames gelukt was begonnen ze aan de wedstrijd. Allemaal even wennen natuurlijk, maar toch kwamen de drie dames tot een mooie hoogte. Robin en Mackenzie sprongen keurig over de 1m05 en Noor nam de leiding met een sprong over 1m20. Hierna mochten ze in de voetsporen van Rik treden en stonden de dames aan de start van de 35m. De startblokken waren wat onwennig, maar Noor sprintte in een mooie tijd van 6,1 seconde naar de finish. Ze werd gevolgd door Robin en Mackenzie, welke beide een tijd liepen van 6,8 seconde. Als laatste mochten de dames laten zien hoe ver ze konden werpen. Dit was nog best spannend, omdat de strijd om 2 en 3 nog niet beslist was tussen Robin en Mackenzie, welke beide dezelfde prestaties op het hoogspringen en het sprinten hadden laten zien. Noor stootte een mooie afstand van 6m83, alsof die kogel helemaal niks woog. Robin stootte in de laatste poging een afstand van 5m47, waarmee ze net verder had geworpen dan de stoot van Mackenzie (5m27). Hiermee waren de plaatsen 1, 2 en 3 verdeeld. Noor werd eerste met een punten totaal van 1203, gevolgd door Robin (857) en Mackenzie (844).

De jongens mochten starten met het sprinten, na Rik wat tips te hebben gekregen over het startblok, knalde Rik in een prima tijd van 7,1 seconde naar de finish. Dit werd gevolgd door het hoogspringen. Voor Rik was het spannend of hij over de 1 meter zou komen, maar na de 2e foutsprong dacht Rik bij zichzelf *Dit moet ik gewoon halen*, waarna hij de lat op zijn plek wist te laten liggen, wat tot gejuich van het publiek zorgde. Hoogspringen werd gevolgd door het kogelstoten, waarbij Rik een afstand van 5m21 wierp met een 3 kg kogel, welke weer een kilo zwaarder is dan bij de A-pupillen. Na deze prestaties mocht Rik zich clubkampioen noemen bij de D-junioren, met een puntentotaal van 746.